۱۳۹۶ تیر ۲۲, پنجشنبه

عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه:‌ باید از رژیم ایران در سوریه خلع ید کرد

یاسر فرحان از اعضای هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه


یاسر فرحان عضو هیأت سیاسی نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه می‌گوید ما به آمریکاییها گفتیم باید شبه‌نظامیان رژیم ایران را نه تنها از جنوب سوریه بلکه از سراسر سوریه جمع کنید.
یاسر فرحان به تلویزیون العربیه 21تیر 96 گفت:‌ انقلاب سوریه از ابتدا خواهان آتش‌بس بوده است. ولی همواره آتش‌بس می‌بایست با دو عنصر همراه باشد. یکی این‌که سراسری باشد و در تمامی مناطق سوریه اعمال شود تا این‌که رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران نتوانند به هر منطقه‌یی که خواستند دست درازی کنند.
در درجه دوم این آتش‌بس می‌بایست با انتقال سیاسی و روند سیاسی همزمان باشد. ولی متأسفانه این توافق آتش‌بس با این دو عنصر همراه نبوده. نه سراسری بوده و نه با روند سیاسی همراه بوده است.
با این وجود امیدواریم که این بار این آتش‌بس روزنه‌ای باشد برای حل مشکلات. مشکل اینجاست هر دو طرف اصلی یعنی آمریکا و روسیه که بر روی یک منطقه مشخص توافق می‌کنند تا شبه‌نظامیان رژیم ایران را از مرزهای اسراییل و اردن دور کنند تلاش نمی‌کنند که همین شبه‌نظامیان را از مناطق دیگر سوریه دور کنند. تلاش نمی‌کنند که این شبه‌نظامیان از اطراف دمشق، حمص و دیگر مناطقی که کشتار می‌کنند دور شوند. هنوز در غوطه جنایات ادامه دارد.
ما به آمریکایی‌ها گفتیم که در آستانه توافق آتش‌بس شامل سراسر سوریه می‌شد چرا این بار این آتش‌بس محدود است گفتند وجود ایران به‌عنوان طرفی که تضمین کننده آتش‌بس باشد برای ما قابل‌قبول نیست. به آنها گفتیم که رژیم ایران در اطراف دمشق حضور دارد اگر می‌خواهید نقش رژیم ایران را از بین ببرید به حومه دمشق بروید ما هم از این کار استقبال می‌کنیم. ما با حضور رژیم ایران به‌عنوان یک کشور ناظر در این مناطق مخالفیم و نمی‌خواهیم مشروعیت داشته باشد. آمریکایی‌ها گفتند فقط این منطقه برای ما مهم است. آنها باید بدانند رژیمهای ایران و اسد تنها زبان زور می‌فهمند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر